צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

החשיבות שבפנייה לעו"ד מנוסה בליטיגציה בתחום האזרחי

כיום, כבר ברור וידוע כי עורך דין המנהל ענייניהם של לקוחותיו ביום יום, מנסח חוזים, פועל מול רשויות המדינה (כגון רשויות המס) וכד' אינו בהכרח בעל המקצוע המתאים ביותר בעת שנדרש טיפול משפטי הכולל גם הופעה בבית המשפט. ליטיגציה, או בשמה המלא התדיינות בבית המשפט, היא תחום הדורש ידע, כישורים (נטייה טבעית וכישורים נרכשים), מיומנות וניסיון אשר אינם מצויים בידיו של כל עורך דין.

בתחום המשפט הפלילי, ברור וידוע שעל עורך הדין להיות בקיא ברזי ההופעה בבית המשפט, כמעט כל הליך פלילי כולל גם הצגת טיעונים בפני שופט ולפיכך עורך דין המתמחה בייצוג חשודים בביצוע עבירה פלילית כמו גם מי שכבר הוגש נגדם כתב אישום והם הפכו מחשודים לנאשמים מוכרח לדעת כיצד להתנהל בין כתלי בית המשפט, מה, מתי ואיך לומר כל דבר על מנת להיטיב ככל שניתן את מצבו של מרשו.

בתחום המשפט האזרחי, פני הדברים שונים בתכלית. עורכי דין רבים העוסקים בתחומים שונים של המשפט האזרחי נדרשים להתדיינות בבית המשפט רק לעיתים רחוקות, אם בכלל.

כך למשל עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין ויודע להעניק ליווי משפטי מעולה למי שנקשרים בעסקת נדל"ן. במקרה בו מתגלע סכסוך משפטי הנוגע לעסקת מקרקעין כזו או אחרת, סכסוך שבגינו הוגשה תביעה אזרחית בבית המשפט, עורך דין מקרקעין אשר אין לו את הנטייה הטבעית להתדיינות בבית המשפט ו/או לא הזדמן לו לצבור די ניסיון בליטיגציה יתקשה להעניק שירות משפטי הולם.

תכונות אופייניות לעורך דין המתמחה גם בליטיגציה

יש הסבורים שעורך דין המתמחה בליטיגציה חייב להיות אדם כריזמטי ובעל כישרון למניפולציה תוך הצגת דברים באופן משכנע. למרות שיש ממש בציפיות מעין אלה חשוב לדעת כי השפה אותה שומע בית המשפט היא שפה משפטית, לה כללים משלה. מי שאינו בקיא בליטיגציה עשוי לחשוב שעורך דין כזה או אחר אינו מציג דבריו באופן עיקש די הצורך כאשר למעשה אותו עורך דין פועל בדיוק בדרך המשרתת באופן מושלם את מרשו.

חשוב לדעת כי עורך דין שידע להציג טיעונים בדרך הטובה ביותר בבית המשפט, לחקור עדים, להתמודד עם עורכי הדין של הצד שמנגד, לא יהיה בהכרח אדם כריזמטי במובן הרגיל של המילה. לפיכך בבואנו לבחור עורך דין אשר ייצג אותנו בסכסוך אזרחי בהליך אשר יכלול גם הופעות בבית המשפט חשוב לוודא כי יש באמתחתו די ניסיון בליטיגציה והוא מוכר כעורך דין היודע להתנהל בין כתלי בית המשפט.

ליטיגציה בפני ערכאות שונות

הליכים משפטיים שונים מתנהלים בפני ערכאות משפטיות שונות. כך למשל סכסוכים בין עובדים ומעסיקים יתנהלו בבית הדין לעבודה, סכסכים בין בני זוג המצויים בהליכי גירושין יתנהלו בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, תביעות נזיקיות בהם סכום הפיצוי מעל לרף מסוים יתנהלו בבית משפט מחוזי בעוד אלה בהם סכום הפיצוי נמוך מרף זה יתנהלו בבית משפט השלום וכד'.

ככל שהדבר נוגע לליטיגציה חשוב לדעת כי ייתכנו הבדלים גדולים באופן בו יש להתנהל בערכאות השונות. לפיכך, עורך דין היודע להציג היטב טיעונים בבית משפט לענייני משפחה לאו דווקא יהיה גם המתאים ביותר להעניק ייצוג למי שתיק הגירושין שלו מתנהל בבית הדין הרבני. הופעות בפני בית דין לעבודה עדיף להפקיד בידיו של עורך דין המתמחה בתחום דיני עבודה וכד'.

חשוב להדגיש שוב שבתחום המשפט האזרחי עצם העובדה שעורך הדין מתמחה בתחום המשפטי הרלוונטי אינה מעידה בהכרח כי הוא יידע גם לנהל היטב הליכים המצריכים הופעות בבית המשפט. בכל מקרה בו ידוע בוודאות, או שיש סיכוי גדול, שתידרש התערבות בית המשפט מומלץ מאוד לוודא שעורך הדין שאנו בוחרים לייצג אותנו הוא בעל כישורי ליטיגציה נאותים.

משרד עורכי דין רענן גל מתמחה בכל תחומי המשפט האזרחי-מסחרי ובדיני חברות. יהיה סוג ההליך בו אתם מעורבים אשר יהיה, אם נדרשות במסגרתו הופעות בבית המשפט אנו נדע להעמיד לרשותכם עורכי דין בעלי נטייה טבעית וניסיון עשיר בליטיגציה. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עניין משפטי שיש סיכוי גבוה שיתברר גם בין כתלי בית המשפט, אנו נדע להיערך בהתאם ולוודא שגם במהלך ההתדיינות עצמה עמדותיכם יוצגו באופן המבטיח השגת התוצאה הטובה ביותר עבורכם.

סיפורי הצלחה בתחום אזרחי מסחרי

העבירו בין המלצות

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין