צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

דגשים להליך פשיטת רגל

בשפתנו, השתרש המושג "פושט רגל" כמעין "אות קלון" למי שנכשל בניהול ענייניו הפיננסיים. למעשה, פשיטת רגל היא הליך משפטי מסודר שמטרתו היא לסייע למי שהגיע למצב של חדלות פירעון (אינו יכול להמשיך לעמוד בתשלומים אליהם התחייב) להגיע להסדר עם נושיו כך שהם יקבלו את המרב הניתן מן הסכומים המגיעים להם ואילו פושט הרגל יוכל לפתוח דף כלכלי חדש.

להלן, נתאר את מאפייניו של הליך פשיטת רגל, למי הוא מתאים, מה יתרונותיו אופן התנהלותו ועוד.

עבור מי מיועד הליך פשיטת רגל?

הליך פשיטת רגל הינו הליך אזרחי שנועד לספק פתרון למצב בו אדם פרטי או עסק (שהינו ישות משפטית עצמאית) נקלעים למשבר כלכלי עד שהם אינם מסוגלים עוד להמשיך לשלם לנושיהם את המגיע להם. נושים כאלה יכולים להיות ספקים שלא קיבלו תשלום על סחורה, גופים מהם קיבלו הלוואה ושבתשלומי ההחזר שלה אינם יכולים עוד לעמוד, עובדים שלא קיבלו משכורת, בעלי נכס שלא קיבלו דמי שכירות ועוד.

המציאות הכלכלית בה אנו חיים היא מורכבת וכוללת פרקי מיתון מקומיים ועולמיים, עליות מחירים, שינויים פוליטיים המשפיעים על המשק, שינויים במדיניות הבנקים בנוגע למתן אשראי ועוד. גורמים כאלה עלולים לעיתים להביא גם מי שהתנהלותם זהירה, אחראית ומחושבת למצב של ריבוי נושים וחוסר יכולת להמשיך בתפקוד כלכלי הנדרש לאור ההתחייבויות שנטלו על עצמם.

פנייה להליך פשיטת רגל מאפשרת הקפאת כלל התהליכים שפתחו הנושים כנגד פושט הרגל וטיפול בכולם במסגרת הליך בודד שמטרתו לאפשר לנושים לקבל חלק יחסי הוגן מההון שיכול פושט הרגל לגייס (על פי רוב באמצעות כינוס נכסים) ובסיומו להותיר את פושט הרגל, לאחר קבלת הפטר (עליו נדון במאמר נוסף) נטול חובות וחופשי להתחיל בדרך כלכלית חדשה.

מדוע לפנות להליך פשיטת רגל?

כאשר אדם פרטי או בעל עסק או בניגוד לחברה (אשר תפנה להליכי פירוק) אינו עומד בתשלומים להם התחייב ונושיו תובעים אותו. לעיתים קרובות, מתפתח המצב לכדי ריבוי בתיקי הוצאה לפועל. מי שלרוע מזלו נדרש להתמודד עם ריבוי נושים וחובות ימצא שקשה מאוד להמשיך לעשות זאת לאורך זמן. יש אפשרות לפנות להליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל ולהכרה של החייב כמוגבל באמצעים.

ישנם מקרים בהם הליך פשיטת רגל הוא המתאים ביותר וזאת הודות לשלושה יתרונות מרכזיים :

  • מרגע שהוצא צו כינוס נכסים מעוכבות תביעות הנושים כולם, כולל הליכי הוצאה לפועל ולא ניתן לפעול נגד האדם, אלא במסגרת הליך פשיטת הרגל.
  • מרגע שהוצא צו כינוס נכסים החובות מוקפאים, ערכם נשאר קבוע והם אינם ממשיכים לצבור ריבית.
  • בתום הליך פשיטת רגל, ניתן "הפטר" המוחק את החובות שנותרו לאחר ששולם כל מה שניתן היה באמצעות הליך כינוס הנכסים והסדרי תשלומים שסוכם עליהם.

חשוב מאוד לדאוג לניהול נכון של הליך פשיטת רגל שכן תהיינה לו השלכות על עתידו הכלכלי של פושט הרגל.

רק עו"ד בעל ניסיון והישגים מוכחים בתחום יוכל לייצג אתכם נאמנה את מול הנושים והרשויות לאורך כל הדרך, מהגשת הבקשה למתן צו כינוס ועד לקבלת צו הפטר. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה בדבר הליך פשיטת רגל – ונשמח לענות לכם ולשרת אתכם נאמנה.

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין