צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

הליכי הוצאה לפועל לפינוי שוכר

מאז נכנס לתוקפו התיקון לסדר הדין האזרחי, תיקון שהבטיח שמשכירים יוכלו לקבל בתוך עד 60 יום פסק דין המורה לשוכר שהפסיק לשלם דמי שכירות ואינו מפנה את הנכס לפנות באופן מיידי, אכן ניכרה הקלה במצוקתם של משכירים שבעבר נדרשו לקיים הליכים משפטיים ארוכים שהוצאה בלתי מבוטלת בצידם בעת שנאלצו להתמודד עם שוכר המסרב לפנות את הנכס שהשכירו לו.

אולם, ההליך המקוצר של תביעה לפינוי מושכר לא הביא עימו מזור למי שהשוכר במקרה שלהם מסרב להתפנות גם לאחר קבלת פסק דין המחייב אותו לעשות כן. במקרים כאלה, הדרך החוקית היחידה לחייב את השוכר לפנות את הנכס היא באמצעות פניה ללשכת ההוצאה לפועל. כל עוד ההליכים בהוצאה לפועל לא קוצרו נאלצו משכירים כאלה להמתין זמן רב יחסית (כ 90 יום, לעיתים אף יותר) על כל המשתמע מכך מבחינת אבדן דמי שכירות.

המחוקק נתן דעתו לכך שיש להשלים את המלאכה ולתמוך בהליך המקוצר של תביעה לפינוי שוכר בבית המשפט בקיצור הליכי הוצאה לפועל הנדרשים לעתים כדי לממש פסקי הדין.

ביצוע פינוי בפועל בתוך 30 יום בלבד

תיקון לחוק ההוצאה לפועל מאפשר כיום לבצע פינוי בפועל בתוך 30 יום בלבד מרגע הפניה להוצאה לפועל לשם אכיפת פסק הדין המחייב את השוכר לפנות את הנכס.

למעשה, השוכר הסרבן יקבל התראה כי אם לא יפנה את הנכס בתוך 20 יום ממועד קבלת ההתראה ינקטו נגדו הליכי הוצאה לפועל אשר עשויים לכלול פריצה פיזית לנכס המושכר, עיקול מיטלטלין השייכים לשוכר ומצויים במקום והחלפת המנעול כך שלא יוכל לשוב ולהיכנס לנכס.

פעמים רבות די באזהרה זו מלשכת ההוצאה לפועל כדי להניע את השוכר לפנות את הנכס. אם בתום אותם 20 יום עדיין לא התפנה השוכר עומד לרשות המשכיר חלום הזדמנויות בן 14 יום לדאוג לביצוע בפועל על ידי שליחי לשכת ההוצאה לפועל.

מכיוון שלוקח כ-10 ימים להנפיק מסמך אזהרה לשוכר מאת לשכת ההוצאה לפועל הרי יוצא שבתום 30 יום מרגע הפנייה להוצאה לפועל ניתן יהיה לבצע פינוי בפועל.

מומחיות משרדנו

אנו מתמחים גם בסיוע לבעלי נכסים שנאלצים להתמודד עם שוכר שאינו מפנה את הנכס בעוד שאינו ממלא את התחייבויותיו כפי שאלה הוגדרו בחוזה השכירות. אנו ממליצים לא להשתהות ולפנות אלינו בהקדם כדי שנוכל להניע את ההליכים ולהביא לפינוי בתוך פרק הזמן הקצר ביותר האפשרי.

משרד עורכי דין רענן גל ושות' הינו בעל מומחיות מיוחדת בתחום פינוי שוכרים – לזכותנו מעל ל-15 שנים של פתרון כל סוגי הבעיות הכרוכות בפינוי מהיר של שוכרים שאינם משלמים דמי שכירות. על רצף הזמן אימצנו טכניקות משפטיות יעילות לטיפול משפטי מוצלח ומקצועי עבור לקוחותינו.

סיפורי הצלחה בתחום מקרקעין

העבירו בין המלצות

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין