צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

ידועה בציבור – זכויות

ידועה בציבור היא אישה אשר חולקת חייה עם גבר באופן ההופך אותם בעייני החוק לזוג ידועים בציבור.

לידועה בציבור זכויות משפטיות הנובעות מלמעלה מעשרים חוקים שונים להם נגיעה לעניין (כגון חוק הירושה וחוק ביטוח לאומי).

חשוב לדעת כי לא כל זוג החי יחד באותה דירה, חולק בהוצאות הבית ואפילו אם הם נוהגים לקיים יחסי אישות, יחשבו לידועים בציבור.

ההערכות הן כי בישראל, נכון לסוף שנת 2015, ישנן כ-90,000 נשים הנחשבות ידועות בציבור. כמחצית מתוכן קשורות בהסכם חוזי המסדיר את מערכת היחסים בינן לבין בן זוגן (נישואי חוזה). זוגות ידועים בציבור עשויים להיות כאלה שאינם יכולים להינשא בארץ (פסולי חיתון, למשל כהן וגרושה) או כאלה שפועלים מתוך בחירה ואינם מעוניינים במעורבות מוסדית ממשלתית או דתית במערכת היחסים ביניהם.

התנאים להפוך ידועה בציבור

ישנם שני תנאים מצטברים אשר בהתקיימם תהפוך אישה לידועה בציבור. הראשון שבהם הוא קיום חיי משפחה, הכוונה היא לקיום מערכת יחסים אינטימית ממש כשל זוג נשוי, מערכת יחסים המושתת על רגשות כנים (חיבה, אהבה), על אמון הדדי ורצון של בני הזוג לקשור גורלם יחד. הבאת ילדים משותפים לעולם היא עדות כמעט בלתי ניתנת לסתירה אודות קיום תנאי זה של חיי משפחה.

התנאי השני הוא של ניהול משק בית משותף, הכוונה היא למגורים תחת קורת גג אחת, וטיפול משותף בצרכי היום יום כגון לבוש, לינה, מזון, הוצאות מחייה וכדומה. כל זאת כאשר כל אחד מבני הזוג תורם לתחזוקת משק הבית המשותף בהתאם ליכולתו והחלוקה שיוצרים בני הזוג בינם לבין עצמם.

יוצא איפה שידועה בציבור הינה אישה הקשורה בקשר זוגי עם גבר ממש כאילו הייתה נשואה לו אך מבלי שקיימו טקס חתונה דתי ומבלי שנרשמו כזוג נשוי.

חשוב לציין כי ישנם מקרים בהם בית המשפט עשוי להכיר בבני זוג כידועים בציבור גם אם לא מתקיימים התנאים הנ"ל בדיוק, כך למשל ייתכן לעיתים כי אישה תוכר כידועה בציבור גם אם לא גרה תחת קורת גג אחת עם בן זוגה, כאשר אחד מבני הזוג ניהל מערכת יחסים נוספת ועוד.

זכויות ידועה בציבור

במקרים בהם קיים הסכם חוזי בין בני הזוג, הסכם המסדיר את עניינים כגון בעלות על רכוש וחבות ההדדית שוטפת כמו גם במקרה של פרידה, זכויותיה של ידועה בציבור יגזרו מהסכם זה. לעניין ירושה, כאשר מותיר אחריו בן זוגה המנוח של ידועה בציבור צוואה היא תקבל את שהוריש לה. אי וודאות מתעוררת כאשר אין הסכם חוזי בין בני הזוג וכן כאשר בן הזוג נפטר ולא מותיר אחריו צוואה תקפה. במקרים כאלה ייתכן וידועה בציבור תצטרך לעמוד על זכויותיה תוך קיום הליך משפטי. מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני משפחה ואשר לו ניסיון מוכח בטיפול בתביעות של ידועות בציבור כנגד בן זוגן או כנגד מוסדות המדינה.

משרד עורכי דין רענן גל ושות' מתמחה גם בתחום דיני משפחה, נשמח לעמוד לרשותכם בכל עניין הקשור לתחום זה לרבות נושאים הקשורים לידועה בציבור.

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין