צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

    כתב הגנה בסדר דין מהיר

    כדי לאפשר סיום מהיר של תביעות אזרחיות פשוטות יחסית, במטרה להבטיח שמי שתובעים סכומים לא גדולים (עד 75,000 ₪) יוכלו לקבל כספם בהקדם, הוכנסו לתקנות סדר הדין האזרחי תקנות המסדירות הגשה ובירור תביעות במסגרת סדר דין מהיר.

    לא רק התובעים נהנים מהאפשרות לסיים את ההליך המשפטי במהירות, יתרונות נוספים של סדר הדין המהיר הם הפחתת העומס על בתי המשפט ונתבעים אשר יכולים להתגונן ביעילות ולהסיר מעליהם במהירות את האיום שהתביעה שהוגשה כנגדם תצלח והם יאלצו לשלם לתובע את הכספים שהוא דורש.

    ישנם כללים ברורים הנוגעים לסוג התביעות שיתבררו בסדר דין מהיר, בין אם הן כאלה אשר הוגשו כך מלכתחילה או תביעות שהחלו דרכן כתביעות בסדר דין רגיל או סדר דין מקוצר והועברו למסלול של סדר דין מהיר.

    מי ששוקל להגיש תביעה כספית על סכום קטן יחסית, סכום שאינו עולה על 75,000 שקלים, טוב יעשה אם יפנה ללא דיחוי אל עורך דין המתמחה בניהול תביעות בסדר דין מהיר, עורך דין שכזה ידע לקבוע מהו המסלול המשפטי המעניק סיכוי מרבי שתביעה תצלח ושהסעד המבוקש יתקבל בתוך פרק הזמן הקצר ביותר.

    חשוב מאוד שמי שתביעה בסדר דין מהיר הוגשה כנגדו ימהר ויפנה אף הוא אל עורך דין המתמחה במשפט אזרחי ואשר לו ניסיון מוכח בייצוג נתבעים בתביעות בסדר דין מהיר. יש לזכור שבסדר דין מהיר הזמן העומד לרשות הצדדים הוא קצר מאוד, כפי שיפורט בהמשך, וכן שכתבי התביעה וההגנה חייבים לכלול לא רק פירוט כל הטענות הרלוונטיות אלא גם כל מסמך שיש בכוחו לאשש טענות אלה.

    הגשת כתב הגנה בתוך 45 יום

    תביעה בה הסכום שהתובע דורש מהנתבע אינו עולה על 75,000 שקלים תתברר בסדר דין מהיר, למעט תביעות שהוגשה בקשה לאשרן כתביעות ייצוגיות ותביעות לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

    תביעות בסדר דין מהיר מתבררות בבית משפט השלום והן יכולות להתחיל דרכן ככאלה או להיות תביעות שהוגשו תחילה בסדר דין רגיל ובית המשפט הורה להעבירן לדיון בסדר דין מהיר.

    מרגע שהוגש כתב תביעה בסדר דין מהיר עומדים לרשות הנתבע 45 יום להגיש כתב הגנה. מסיבה זו חשוב מאוד לא להתמהמה ולפנות מיד אל עורך דין המתמחה בהגנה על מי שנגדו הוגשה תביעה בסדר דין מהיר.
    הכנה מדוקדקת של כתב ההגנה וצירוף כל המסמכים הרלוונטיים 
    העיקרון המנחה ניהול תביעות בסדר דין מהיר הוא שבפני בית המשפט יפורטו כל טענות הצדדים ויוגשו לו מבעוד מועד כל המסמכים התומכים בטענות אלה. רק כך יתכן בירור מהיר של התביעה.

    אל כתב התביעה מצרף התובע כל מסמך שיש בו בכדי לתמוך בטענותיו, חוות דעת מומחים, סימוכין לטענות משפטיות (ביסוסן על הלכות פסוקות למשל), תצהירים ועוד. בדיוק באותו אופן נדרש הנתבע להשיג ולצרף לכתב ההגנה, שרק 45 יום עומדים לרשותו להכין ולהגיש אותו, כל מסמך רלוונטי.
    במקרים מסוימים, מורה בית המשפט על העברת ההליך מסדר דין מהיר לסדר דין רגיל, זאת כאשר הוא סבור שהליך רגיל ישרת את הצדדים ואת יעילות ההליך. הנ"ל קורה בדרך כלל כשבית המשפט חש כי התובענה שהוגשה מורכבת או סבוכה מדי להליך המהיר. לעיתים קורה כי תביעה בסדר דין מהיר מוגשת ללא הצדקה (לא ממלאת את התנאים דלעיל) ובית המשפט מורה על העברה לסדר דין אחר (בד"כ – רגיל). על תובענה בסדר דין מהיר חלים רוב רובם של כללי סדר הדין האזרחי, בשינויים מינוריים.

    מומחיות משרדנו:

    במשרד עורכי דין רענן גל ושות' אנו מתמחים גם בהגשת תביעות בסדר דין מהיר כמו גם בייצוג משפטי של מי שתביעות שכאלה הוגשו כנגדם. לאור פרקי הזמן המצומצמים העומדים לרשות הצדדים בתביעות שכאלה, אנו ממליצים לא להתמהמה ולפנות אלינו מיד עם קבלת התראה על הגשת תביעה בסדר דין מהיר ומסירת כתב התביעה לידיכם.

    אנו נדע לקבוע מהי הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני תביעה שכזו, האם כדאי וניתן להעבירה לדיון בסדר דין רגיל, נוודא הגשת כתב הגנה במועד ובאופן הנדרש בתביעה בסדר דין מהיר ונעניק גם לכם ליווי משפטי מן הרמה הגבוהה ביותר תוך מיצוי כל אפשרות להשגת התוצאות הטובות ביותר עבורכם. 

    סיפורי הצלחה בתחום אזרחי מסחרי

    העבירו בין המלצות

    צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

      קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין