צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

תביעה בסדר דין מהיר

משרד עו"ד רענן גל ושות' – מומחים בהגשת תביעה בסדר דין מהיר:

אחת הבעיות המוכרות בקבלת סיוע מבתי המשפט בפתרון סכסוכים על רקע כספי או בתביעה אזרחית היא שבמקרים רבים ההליך המשפטי אורך זמן רב ולעיתים נאלצים תובעים להמתין חודשים רבים ואף שנים עד שהם זוכים לקבל את הכספים המגיעים להם מן הנתבעים. לא רק התובעים סובלים מההתנהלות האיטית והמורכבת המאפיינת הליכים משפטיים, על הערכאות השיפוטיות נוצר עומס המקשה על השופטים, הרשמים ושאר בעלי התפקידים לבצע תפקידם נאמנה.

כדי לאפשר הענקת סעד מהיר במקרים פשוטים יחסית, כך שמי שמגיעים להם סכומי כסף קטנים לא יאלצו לחכות זמן רב עד שיזכו לקבלם, ולהפחית את העומס על בתי המשפט, הוכנסו לתקנות סדר הדין האזרחי תקנות המאפשרות הגשת תובענות בסדר דין מהיר. ישנם יתרונות רבים לפניה לתביעה בסדר דין מהיר, עורך דין המתמחה במשפט מסחרי ידע לבחור את המסלול המתאים ביותר בכל מקרה לגופו ולנצל את האפשרות להגשת תביעה בסדר דין מהיר כאשר זו מאפשר קבלת סעד הולם במהירות הרבה ביותר.

אילו תביעות ניתן להגיש בסדר דין מהיר?

כאמור, תביעות בסדר דין מהיר נועדו לאפשר סיום מהיר של טיפול בסכסוכים פשוטים יחסית שסכומי הכסף המעורבים בהם אינם גדולים. ניתן להגיש תביעה בסדר דין מהיר כאשר מדובר בתביעה בה הסכום שנדרש הנתבע לשלם לתובע אינו עולה על 75,000 ש"ח.

שני סוגים של תביעות לא יתבררו בסדר דין מהיר גם אם שוויין אינו עולה על 75,000 שקלים. מדובר בתובענה שהוגשה בקשה לאשרה כתובענה ייצוגית ותובענה לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

תובענות משני סוגים אלה הן מורכבות מדי ונושאות דינים נפרדים בכדי להתאים לבירור במסגרת סדר דין מהיר.

מי ששוקל הגשת תביעה על סכום נמוך יחסית, גם אם מדובר בתביעה שניתן להגיש לבית המשפט לתביעות קטנות, טוב יעשה אם ייוועץ תחילה עם עורך דין אשר לו ניסיון מוכח בניהול תביעות בסדר דין מקוצר או מהיר. עורך דין שכזה ידע לקבוע מהי הדרך הנכונה ביותר להגשת התביעה, דרך אשר תביא לסיום מהיר שלה ותעניק את מרב הסיכוי שתצלח.

תביעות בסדר דין מהיר יידונו בבית משפט השלום

מכיוון שבית משפט השלום מוסמך לדון בתביעות בהן הסכום המבוקש מהנתבע אינו עולה על 2.5 מיליון שקלים מובן שתביעות בסדר דין מהיר, ששוויין כאמור אינו עולה על 75,000 שקלים, יתבררו בין כתליו.

אל כתב התביעה יש לצרף כל מסמך שבכוחו לאשש את טענות התביעה כגון חוות דעת מומחים, תצהירים, אסמכתאות משפטיות וכל מסמך רלוונטי אחר.

הנתבע נדרש להגיש את כתב ההגנה בתוך 45 יום ממועד הגשת כתב התביעה, גם אל כתב ההגנה יש לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים.

ניהול תביעה בסדר דין מהיר טומנת בחובה מספר טכניקות ייחודיות לה, ראוי לציין כי לעיתים תביעות אשר מתחילות כתובענות סדר דין מהיר הופכות בהמשך לתובענות רגילות, בד"כ כאשר בית המשפט מחליט על כך.

משרד עורכי דין רענן גל ושות' מתמחה גם בהגשת תביעות בסדר דין מהיר ובייצוג מי שהוגשו תביעות כאלה כנגדם. אל תהססו לפנות אלינו בכל שאלה הקשורה לתביעות בסדר דין מהיר, נשמח לסייע, לספק מידע מהימן ולהציע גם לכם, במידת הצורך, ליווי משפטי מסור ואיכותי. צרו קשר עכשיו!

סיפורי הצלחה בתחום אזרחי מסחרי

העבירו בין המלצות

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין