צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

תביעה כספית נגד חברה

חברה פרטית, בין אם היא חברה בע"מ, חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה או כל חברה עסקית אחרת היא סוג של תאגיד (סוגי תאגידים אחרים הם מלכ"ר, עמותה ועוד). מרגע שהוקמה חברה בהתאם לדרישות החוק, ונרשמה אצל רשם החברות, היא הופכת לבעלת ישות משפטית עצמאית וככזו היא יכולה לבצע מגוון פעולות כגון: לפתוח ולנהל חשבון בנק, להיקשר בחוזים וגם לתבוע ולהיתבע.

יוצא איפוא שאם חברה התנהלה באופן שגרם לנו נזק אנו יכולים בהחלט להגיש נגדה תביעה כספית או נזיקית לקבלת פיצוי כספי, ממש כפי שניתן להגיש תביעה כזו כנגד אדם כזה או אחר (או כנגד כמה אנשים במקביל). מי שסבור שיש לו עילה לתבוע כך חברה טוב יעשה אם יפנה ללא דיחוי אל עורך דין המתמחה בדין האזרחי ואשר בעל ניסיון מוכח בטיפול בתביעות כנגד חברות.

ניתן לתבוע במקביל חברה ואדם פרטי

פעמים רבות ישנו יותר מאחראי אחד לנזק שנגרם לנו ולכן אפשר להגיש תביעה נזיקית נגד כמה נתבעים במקביל. גם אם אחד הנתבעים הוא חברה אפשר לתבוע במקביל אליה (באותה תביעה) גם אנשים פרטיים כגון בעלי החברה או עובדים בה. חשוב להיזהר ולא להוסיף לתביעה נתבעים שאין הכרח לנהל הליכים נגדם, כך למשל לא מקובל לתבוע עובד בחברה אם ברור שהחברה היא האחראית לאופן בו פעל, למשל אם העובד גרם נזק תוך שנהג כפי שהממונים עליו מצפים ממנו ולא משום שביצע עבודתו באופן רשלני.

תביעה קטנה או תביעה רגילה

כאשר סכום הפיצוי שתובעים אינו עולה על המקסימום האפשרי בתביעה קטנה (כ-33,500 ש"ח נכון לשנת 2015), ניתן בהחלט להגיש תביעה קטנה נגד חברה. כמו בתביעות נגד אדם אחד או כמה כך גם בתביעה נגד חברה, לפנייה להליך תביעה קטנה ייתכנו יתרונות אולם יש גם חסרונות שחשוב לקחת בחשבון.

תביעה קטנה מתבררת בהליך מקוצר, את כל חומר התביעה וההגנה על הצדדים להגיש מבעוד מועד כך שבית המשפט יוכל להכריע בעניין נשוא התביעה בתום דיון בודד. אם ישנם עדים (מטעם התובע או הנתבע), יש לדאוג שכולם יגיעו ביום הדיון. בתביעה קטנה אם הנתבע אינו מתייצב לדיון כל דרישותיו של התובע מתקבלות באופן אוטומטי וניתן פסק דין בהתאם.

התובע בתביעה קטנה אינו יכול להיעזר בשירותיו של עורך דין אשר ייצג אותו בדיון, כך גם הנתבע. אולם, כאשר מדובר בתביעה כנגד חברה מן הסתם יהיה זה מייצג בעל השכלה משפטית אשר יופיע בשם החברה. לפיכך, מבחינת האפשרות לייצוג משפטי מקצועי בהליך תביעה קטנה יש לחברה עדיפות על-פני התובע.

חברה אינה יכולה להגיש תביעה קטנה אלא רק תביעה רגילה, אם תובעים חברה בתביעה קטנה והחברה בוחרת להגיש תביעה שכנגד תהיה זו תביעה שתתברר בהליך רגיל או בסדר דין מקוצר.

כיצד להתכונן כראוי לתביעה כנגד חברה?

מי שמתכוון להגיש תביעה כנגד חברה במטרה לקבל פיצוי כספי על נזק שהחברה גרמה לו חשוב מאוד שייקח בחשבון שלרשות חברה, במיוחד אם מדובר בחברה גדולה, עומדים בדרך כלל משאבים גדולים פי כמה. לחברות רבות יש מחלקות משפטיות או לפחות עורכי דין המטפלים בענייניהם באופן שוטף, רוב הסיכויים שלחברה ניסיון בהתמודדות עם הליכים משפטיים בעוד למי שתובע חברה יכול מאוד להיות שזו התנסות ראשונה כצד לתביעה.

לאור האמור לעיל, חשוב מאוד להתכונן כראוי ולנהל תביעה כנגד חברה באופן המקצועי ביותר. מומלץ מאוד להיות מיוצג ועל כן רצוי לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום האזרחי ואשר ייצג בעבר בהצלחה תובעים אשר זכו לקבל פיצוי הולם עבור נזקים שחברה כזו או אחרת גרמה להם. עורך דין שיידע להעריך מה סיכויי התביעה להתקבל, מה סכום הפיצוי שניתן לדרוש וכיצד יש לבסס את הטענות ולהציגם בפני בית המשפט, ובעיקר באיזה סוג של תביעה לנקוט, וזאת על פי פרמטרים מקצועיים וסטטיסטיים שיישקלו מראש.

אם יש בסיס איתן לתביעה, עורך דין איכותי הפועל מטעמכם יוכל להתמודד כהלכה גם מול סוללת עורכי דין שתציב מולכם חברה גדולה אותה אתם תובעים.

משרד עורכי דין רענן גל ושת' מתמחה בתחום התביעות הכספיות וצבר ניסיון רב בייצוג לקוחות בתביעות כנגד חברות פרטיות/מוסדיות. נשמח לעמוד לרשותכם ולענות על כל שאלה הקשורה לתביעה

סיפורי הצלחה בתחום אזרחי מסחרי

העבירו בין המלצות

צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין