צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

    תפקידם של צווי הגנה והרחקה

    תפקידם של צווי הגנה והרחקה ואיך מקבלים צווים כאלה

    למרבה הצער, אלימות במשפחה קיימת גם בארצנו. לעיתים, מדובר בבעל המכה את אשתו, אב או אם (או שניהם גם יחד) המתעללים בילדיהם, ילד בגיר הנוהג באלימות כלפי הורה ועוד. המחוקק הישראלי לא נותר אדיש למצוקתם של מי שנופלים קורבן למעשים פליליים מצד בן משפחה. בשנת 1991, נכנס לתוקפו חוק למניעת אלימות במשפחה המעניק, בין היתר, סמכות לבית המשפט להוציא צו הגנה שמטרתו הענקת סעד מיידי יעיל.

    אין מנוס מלהכיר בעובדה שלמרות הכלים המשפטיים והיחס המחמיר מצד המשטרה עדיין מתרחשים מעת לעת אירועים של פגיעה חמורה ואפילו הרג, למשל כאשר בעל רוצח את אשתו או הורה הממית את ילדו. עם זאת חשוב לדעת שעבור רבים צווי הגנה, כמו גם צווי הרחקה וצווים למניעת הטרדה מאיימת, מספקים מענה זמני מוצלח בדרך לפתרון הבעיה.

    בהמשך, תמצאו מידע מאיר עיניים אודות צווי הגנה מטעם בית המשפט, צווי הרחקה, צווים למניעת הטרדה מאיימת ועוד. נקדים ונאמר שככל שמדובר בהתגוננות מפני אלימות נקיטת פעולה מיידית היא חיונית מאין כמותה. לכן, לכל מי שנפל קורבן למעשי אלימות במשפחה, כמו גם מי שסבור שיש חשש להתרחשותם או מי שסובל מהטרדה מאיימת (לאו דווקא מצד בן משפחה), מומלץ לפנות ללא דיחוי אל עורך דין המתמחה בתחום זה. עורך הדין ידע איזה צו ישרת אתכם באופן הטוב ביותר וכיצד ניתן להשיגו במהירות.

    ערכאות המוסמכות לתת צו הגנה

    צו הגנה ניתן מכוח החוק למניעת אלימות במשפחה. החוק מסמיך שלוש ערכאות משפטיות שונות להיענות לבקשות המוגשות להן ולהוציא צו הגנה. על ערכאות אלה נמנים בית משפט השלום, בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני.

    צו הגנה ניתן כנגד "בן משפחה". בחוק הגדרה רחבה למושג זה הכוללת בן/בת זוג, הורה או בן/בת זוג של הורה, צאצאים (בנים ובנות), צאצאים של בן/בת זוג, סבים וסבתות, אחים, גיסים, דודים, אחיינים ועוד. חשוב לציין שניתן לקבל צו הגנה גם כנגד מי שנמנו בעבר על קבוצה זו (למשל בן/בת זוג לשעבר, בן/בת זוג לשעבר של הורה וכד').

    ניתן לקבל צו הגנה במקרים של התנהגות אלימה, עבירות מין, העמדה בסכנה גופנית, התעללות נפשית, מניעת ניהול חיים תקינים ועוד. ניתן לקבל צו הגנה במעמד צד אחד.

    בהקשר לצווי הגנה, הרחקה, וצו למניעת הטרדה מאיימת, חשוב מאוד להגיש בקשה לקבלם סמוך ככל האפשר לאירועים בגינם הם נדרשים. ככל שחולף זמן בין האירועים למועד הגשת הבקשה כך יהיה קשה יותר לשכנע את בית המשפט בנחיצות הצו.

    משרד עורך דין רענן גל ושות' מתמחה גם בתחום הגנה מאלימות ומניעת הטרדה מאיימת. אם אתם זקוקים לסיוע משפטי אנא פנו אלינו ללא דיחוי, כך נוכל לנצל כל כלי משפטי שבכוחו לספק לכם הגנה ולהבטיח שלומכם.

    צריכים ייצוג משפטי? השאר את הפרטים ואני אדאג להוציא את האמת

      קידום משרדי עורכי דין קידום משרדי עורכי דין